وبلاگ

عوامل مهم در انتخاب بلبرینگ

بلبرینگ

عوامل مهم در انتخاب بلبرینگ چیست؟ بلبرینگ چیست؟  اگر شما وارد این مقاله شدید, مطمئنا می دانید که بلبرینگ چیست. اما اطلاعات کافی از آن ندارید. به همین دلیل ما این مقاله را برای شما آماده کردیم تا شما را کاملا با عوامل مهم در انتخاب بلبرینگ و نکات دیگر آن آشنا کنیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بلبرینگ چیست؟

ابتدا قبل از اینکه شما را با عوامل مهم خرید بلبرینگ و نکات دیگر آشنا کنیم, می خواهیم شما را کاملا با این محصول آشنا کنیم. در کل می شود گفت بلبرینگ یکی از مهم ترین قطعات, در صنعت خودرو سازی و مورد استفاده در دستگاه های مختلف است.

از بلبرینگ ها برای کاهش اصطکاک و ساییدگی و همچنین برای افزایش سرعت استفاده می شود. یا در کل به زبان دیگر بلبرینگ‌ها با هدف گردش اجسام سنگین در کنار یکدیگر و جلوگیری از ساییدگی آن‌ها با کاهش اصطکاک تولید می‌شوند. و می شود گفت این محصول یکی از بهترین اختراعات بشر به شمار می آید. اما سوالی که اکنون پیش می آید, این است که اگر بلبرینگ ها ساخته نمی شدند چه اتفاقی می افتاد؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که اگر بلبرینگ وجود نداشت خیلی از وسایل در مدت زمان کوتاهی فرسوده, خراب و دچار ساییدگی می شود.

معرفی انواع بلبرینگ

انواع بلبرینگ

در مقاله عوامل مهم در انتخاب بلبرینگ در این قسمت می خواهیم شما را با انواع بلبرینگ آشنا کنیم. می خواهیم به شما بگوییم که چند نوع بلبرینگ وجود دارد و هر کدام از آن ها چه کاربرد ها و ویژگی هایی دارد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

بلبرینگ تماس زاویه ای

اولین بلبرینگ در مقاله عوامل مهم خرید بلبرینگ, نوع تماس زاویه ای آن است. بلبرینگ های تماس زاویه ای, دارای مسیر غلتش حلقه داخلی و خارجی هستند که در ارتباط با محور تحمل از یکدیگر جدا می شوند. همچنین این نوع از بلبرینگ امکان بهینه سازی سرعت و به حداقل رساندن اصطکاک را دارد.

و نکته بسیار مهمی که می خواهیم بگوییم این است که بلبرینگ تماس زاویه ای به سه دسته بلبرینگ یک ردیفه, بلبرینگ دو ردیفه و بلبرینگ چهار نقطه تماس تقسیم می شود. این نوع از بلبرینگ کاربرد های بسیار زیادی مثل استفاده برای کمپرسور و پمپ, در کارخانه های نورد فلزی, استفاده برای ساخت موتور های الکتریکی, استفاده در صنعت خودرو سازی و غیره دارد.

بلبرینگ شیار عمیق

نوع دیگر بلبرینگ, نوع شیار عمیق آن است. این نوع از بلبرینگ کاربرد و طرفداران بسیار زیادی دارد. و ما در این قسمت از مقاله عوامل مهم در انتخاب بلبرینگ, می خواهیم این نوع از محصول را به شما معرفی کنیم. این نوع از بلبرینگ همان طور که از اسمش پیداست بر روی آن شیار های عمیقی وجود دارد که برای بار های سنگین استفاده می شود. از مهم ترین کاربرد های این نوع بلبرینگ می توان به موارد زیرا اشاره کرد:

  • موتورهای الکتریکی
  • موتورهای خودرو
  • ماشین آلات اداری
  • ابزارهای باغبانی

بلبرینگ خطی

بلبرینگ خظی یک نوع از بلبرینگ است که می تواند حرکت آزاد را در یک جهت فراهم کند. یعنی در واقع اگر بخواهیم دقیق تر در رابطه با این موضوع اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم, می توانیم بگوییم که این بلبرینگ برای حرکت دقیق و صاف استفاده می شود. از مهم ترین و بهترین و رایج ترین کاربرد های این نوع از بلبرینگ می توان به بزارسازی دقیق, مونتاژ رباتیک, اشعه ایکس و تجهیزات تصویربرداری و ساخت کابینت اشاره کرد.

بلبرینگ مینیاتوری

این نوع بلبرینگ که می خواهیم در مقاله عوامل مهم در انتخاب بلبرینگ به شما معرفی کنیم, بلبرینگ مینیاتوری است. این نوع از بلبرینگ همان طور که ار اسمش پیداست به صورت مینیاتوری و کوچک یعنی به اندازه 9 میلی متر ساخته شده است. کاربرد های این بلبرینگ استفاده در قطب نما, باد سنج, جریان سنج, استفاده در گیربکس های مینیاتوری, موتور های کوچک و غیره است.

بلبرینگ خود تنظیم

و آخرین نوع بلبرینگ, بلبربنگ خود تنظیم است. این نوع بلبرینگ کمی متفاوت است. یعنی در واقع به صورت دقیق تر می توانیم بگوییم که این بلبرینگ تمام وظایف خود را به صورت خودکار انجام می دهد. استفاده در گیربکس و ها انتقال های درایو نهایی از کاربرد های بلبربنگ خود تنظیم است.

عوامل مهم در انتخاب بلبرینگ

بلبرینگ

و حال در این قسمت از مقاله می خواهیم شما را با عوامل مهم در انتخاب بلبرینگ آشنا کنیم. می خواهیم بگوییم که باید چه عواملی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین نوع بلبرینگ را انتخاب و سپس خریداری کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

فضای موجود جهت نصب

اولین عوامل مهم در انتخاب بلبرینگ, فضای موجود جهت نصب است. یعنی در واقع می توانیم بگوییم فضای شما تعیین می کند که باید چه نوع بلبرینگی تهیه کنید. پس در نتیجه ابتدا باید برای خرید بلبرینگ به فضای موجود خود دقت کنید.

شرایط محیطی

دومین عوامل مهم در انتخاب بلبرینگ, شرایط محیطی است. بگذارید با یک مثال این موضوع را برای شما روشن کنیم. برای مثال اگر بلبرینگ شما در معرض آلودگی قرار بگیرد، ممکن است دچار اختلال صدا، لرزش یا ضربه شود. به همین دلیل باید قبل از خرید این محصول شرایط محیطی را در نظر بگیرید.

عدم هم راستایی

عدم هم راستایی چیست؟ یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب بلبرینگ است. گاهی ممکن است بلبرینگ هایی که خرید می کنید, همتراز نباشد. یا معایبی داشته باشد که در هنگام استفاده دچار مشکل شود. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید این محصول حتما از صحت و سلامت آن مطمئن شوید.

سرعت دورانی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در عوامل مهم در انتخاب بلبرینگ به آن دقت کنید, این است که باید به سرعت چرخش تجهیزاتی که بلبرینگ قرار است در آنها نصب شود، توجه داشته باشید. اما شاید برایتان سوال باشد که اندازه سرعت را چگونه متوجه شویم؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که سرعت هر بلبرینگ به نوع کارکرد, اندازه یاتاقان قفسه و غیره بستگی دارد.

دقت در کار

و آخرین عوامل مهم در انتخاب بلبرینگ, دقت در کار است. ایتدا باید بگوییم که بلبرینگ قطعه ای بسیار حساس است. به همین دلیل باید برای نصب و استفاده از آن دقت کامل را به کار برد. تا در هنگام استفاده آسیب نبیند.

جمع بندی

ما در این مقاله عوامل مهم در انتخاب بلبرینگ و نکات دیگر را کاملا با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *