وبلاگ

چرخ صندلی :راهنمای انتخاب چرخ صندلی اداری

انتخاب چرخ صندلی اداری

در هنگام خرید صندلی اداری مناسب، احتمالاً مشغول تصمیم گیری در مورد نوع چرم یا اینکه صندلی ارگونومیک باشید ، هستید. شما به قسمتهای کمتر پر زرق و برق صندلی های اداری ، مانند چرخ فکر زیادی نکرده اید. از این گذشته ، چه تعداد چرخ مختلف ممکن است وجود داشته باشد؟ جواب: فراوان. با توجه به این نکته ، ما تمام اطلاعاتی را که باید در مورد کاستورهای اداری بدانید در یک راهنمای مرجع راحت جمع آوری کرده ایم.

چرخ صندلی اداری چیست؟

در اصل ، چرخ وسیله ای است که در قسمت زیرین هر پایه صندلی نصب شده است و به صندلی اجازه می دهد تا به راحتی حرکت کند. اجزای اصلی هر چرخ شامل مغزی ، ساقه و چرخ است. بسته به نوع چرخ و کاربرد مورد نظر ممکن است قطعات اضافی بر روی آن وجود دارد.

در هنگام خرید چرخ صندلی اداری چه نکاتی را باید در نظر بگیرید:

طراحی و ساخت چرخ ها با توجه به این عوامل اصلی متفاوت خواهد بود:

نحوه استفاده از صندلی
ظرفیت وزن صندلی
نوع کفپوشی که صندلی بر روی آن می چرخد

این ملاحظات مختلف به شما نشان می دهد که اندازه ، مواد و … به بهترین وجه برای شما و نیازهای شما مناسب است.

چرخ های کوچکتر هنگام استفاده فشار بیشتری را تجربه می کنند و چرخیدن آن دشوارتر است. چرخ های بزرگتر برای استفاده مکرر و حرکت از روی فرش های پرز بلند بهتر است. چرخ های ارزان قیمت برای توزیع یکنواخت وزن به همان اندازه کار نمی کنند ، به این معنی که آنها سایش را تجربه می کنند و تمایل به شکست دارند. سرانجام ، آج نادرست چرخ ها در واقع می تواند باعث صدمه به کفپوش شما شود.

بخش هایی از چرخ:

چرخ های صفحه ثابت:

صفحه ای که در قسمت پایینی صندلی پیچ شده است و پایه را در جای خود نگه می دارد. این موارد بیشتر در کابینت ، کمدها و انواع دیگر مبلمان اداری مشاهده می شود.

جنس چرخ:

چرخ می تواند از الاستومرها ، نایلون ها ، استیل و سایر مواد ساخته شود. در بعضی موارد ، چرخ در واقع به شکل توپی است که می تواند در هر جهت بچرخد. چرخ صندلی اداری به طور معمول دارای نوعی مواد پلاستیکی یا لاستیکی هستند در حالی که در چرخ های صنعتی به چدن های صنعتی و سنگین تر به مواد فلزی تمایل دارند.

ساقه چرخ:

اغلب اوقات ، از یک ساقه به جای صفحه ثابت، برای اتصال چرخ به پایه استفاده می شود. ساقه داخل پایه صندلی و در یک محفظه قرار می گیرد که به نگه داشتن آن در محل ایمن کمک می کند.

انواع ساقه های چرخ:

ساقه حلقه ای:

این نوع چرخ دارای ساقه ای با شیار در بالای آن است که با یک حلقه استیل پوشانده شده است ، در غیر این صورت به عنوان حلقه گیر شناخته می شود. هنگامی که ساقه و حلقه در پایه قرار می گیرند ، حلقه تنش را به سمت خارج روی محفظه لاستیکی اعمال می کند و ساقه را در جای خود ایمن می کند.

ساقه پبچی:

ساقه پیچی در اصل پیچ است که می تواند داخل سوکت بپیچد و ممکن است و با یک واشر مخصوص تقویت شود.

کلاهک چرخ:

بعضی از چرخ ها دارای یک کلاهک هستند که به عنوان گلگیر عمل می کنند تا همه کثیفی ها و زباله هایی که چرخ ها هنگام حرکت ایجاد می شود، جمع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *