وبلاگ

چگونه درب کمد را ریلی کنیم؟

کمد ریلی

چگونه درب کمد را ریلی کنیم؟ چگونه در خانه کمد ریلی داشته باشیم؟ چگونه درب های کمد دیواری را ریلی کنیم؟ امروزه در هر خانه ای می توانید کمد دیواری ببینید. داشتن یک کمد دیواری خوب می تواند باعث شود شما در فضای اشغال شده اتاق خود صرفه جویی کنید. و دیگر پول برای خرید کمد ندهید.

همچنین داشتن یک کمد دیواری خوب می تواند فضای اتاق شما را زیبا تر کند. و مطمئنا همان طور که می دانید کمد دیواری ها انواع مختلفی دارند. یک نوع کمد دیواری, کمد ریلی یا همان کمد با درب های ریلی است. شاید با خود فکر کنید که داشتن یک این نوع از کمد دیواری سخت و مشکل است و نمی شود در داخل خانه این نوع کمد داشته باشید. اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید زیرا ما می خواهیم در این مقاله می خواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه یک کمد دیواری را تبدیل به یک کمد ریلی کنید. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای ریلی کردن کمد

کمد ریلی

در ابتدا و قبل از اینکه به سراغ مراحل ساخت این نوع کمد برویم, می خواهیم با هم مزایای این نوع کمد را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

صدای کم تر

اولین مزایای این نوع کمد ها صدای کمتر آن است. این نوع از کمد دیواری ها در هنگام باز کردن درب صدای کمتری را تولید می کنند. این یکی از بهترین مزایای کمد های دیواری ریلی است.

 استفاده بهینه از فضا

این نوع از کمد یکی از بهترین ابزار ها برای صرفه جویی در مکان و استفاده بهینه از فضا است. برای مثال شما می توانید در کمد دیواری ریلی خود آینه نصب کنید و دیگر پول میز آرایش ندهید یا در هنگام لباس پوشیدن می توانید از آینه داخل کمد خود استفاده کنید.

شیک و مدرن بودن

و آخرین مزایای این کمد ها شیک و مدرن بودن آن است. این نوع کمد ها امروزه بسیار شیک و مدرن هستند و در بیشتر خانه ها استفاده می شود.

راهنمای ساخت کمد ریلی

کمد ریلی

و حال در این قسمت از مقاله قصد داریم شما را با راهنمای ساخت این نوع کمد آشنا کنیم. و به ترتیب مراحل آن را به شما بگوییم. پس اگر می خواهید بدانید که چگونه می توانید کمد ریلی خود را در خانه بسازید, این قسمت از مقاله را با دقت بخوانید. اما ابتدا باید بگوییم که شما این نوع کمد را به گونه ای بسازید که بتوانید دسترسی راحت به تمام نقاط آن داشته باشید.

انتخاب ریل مناسب

در مرحله اول برای اینکه بتوانید درب کمد دیواری خود را ریلی کنید, باید یک ریل مناسب از لحاظ سایز و جنس و کیفیت مناسب باشد. در واقع اگر بخواهیم دقیق تر در رابطه با این موضوع صحبت کنیم, می توانیم بگوییم که ریل ها بر اساس ضخامت درب انتخاب می شوند. یعنی هرچه درب ضخیم تر باشد ریل ها هم ضخیم تر می شوند. و حتی در بعضی از درب ها ریل ها به صورت دوبل کار می شوند. پس حتما برای خرید ریل تمام دقت خود را به کار بگیرید تا در هنگام استفاده از آن دچار استفاده نشوید.

 نصب قرقره و یراق آلات

بعد از اینکه در مرحله اول ریل کمد خود را انتخاب و سپس نصب کردید, نوبت به نصب قرقره و یراق آلات می شود. در این مرحله شما باید قرقره و یراق آلاتی که تهیه کردید را روی کمد نصب کرده و سپس درب ریلی که از قبل آماده کردید را بر روی یراق آلات جای بی اندازید. برای اینکه مطمئن شوید درب را درست جا انداختید, تنها کافیست درب را به آرامی باز و بسته کنید. اگر در این هنگام صدایی تولید شد بدانید که نصب درب ریلی شما مشکلی دارد. اما اگر صدایی تولید نشد و روان حرکت کرد. درب کمد ریلی شما هیچ مشکلی ندارد.

انتخاب و نصب غلتک درب کمد ریلی

در مرحله سوم از ساخت این نوع کمد نوبت به تهیه کردن و سپس نصب غلتک می رسد. وظیفه غلتک کمک به حرکت دادن و تنظیم ارتفاع تا ریل است. برای نصب این قطعه از کمد ریلی تنها کافیست آن را تهیه کرده و سپس آن را نصب کنید. و باید بگوییم که غلتک ها دو نوع دارند که گونه نصب هرکدام از آن ها متفاوت است. برخی مدل ریل ها به گونه ای طراحی شده اند که یک پیچ برای تنظیم ارتفاع دارند که با تنظیم آن غلطک روی ریل به دستی جا می افتد. برخی دیگر دارای یک سوئیچ کوچک برای رگلاژ کردن غلطک هستن که آن را روی پروفیل و پایه اصلی قفل می کند.

نصب دستگیره

و آخرین مرحله ساخت این نوع کمد ها, نصب دستگیره است. این مرحله آخر از همه و بعد از اینکه تمامی کار ها به اتمام رسید, انجام می شود. هر کمد یا کشو یا هر وسیله ای نیاز به یک دستگیره دارد. این نوع کمد هم درست شبیه وسایل دیگر نیاز به دستگیره دارد. شما می توانید انواع دستگیره را با توجه یه سلیقه و نوع کمد خود انتخاب و بعد از آن تهیه کنید و به راحتی آن را بر روی درب کمد خود نصب کنید.

جمع بندی

ما در این مقاله شما را با مراحل ساخت کمد ریلی آشنا کردیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *