دسته‌بندی نشده

تفاوت بین ساچمه های فلزی و سرامیکی

تفاوت بین ساچمه های فلزی و سرامیکی

تفاوت بین ساچمه های فلزی و سرامیکی

شرکت های گسترده ای از توپ های کوچک ، متریک و اینچ ، با درجه بالای  صنعتی را ارائه می دهند. اندازه ها از کوچکتر از 5 میلی متر تا به اندازه 3 اینچ است.

از مواد مختلف مانند فولاد ، سرامیک ، پلاستیک یا شیشه می توان به شرح زیر استفاده کرد. ما در این مقاله به تفاوت بین ساچمه های فلزی و سرامیکی میپردازیم ، اگر نمی توانید آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید ، لطفا در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.

ساچمه های فلزی عناصر نورد ، کروی هستند که در شیرهای توپی ، یاتاقانها و سایر دستگاههای مکانیکی استفاده می شوند که حرکت چرخشی یا خطی را ایجاد می کنند. آنها معمولاً از فولاد آلیاژی ، استیل کربن یا فولاد ضد زنگ ساخته می شوند.

ساچمه های فلزی با قطر بیرونی ، انحراف مجاز ، ناهمواری سطح و تحمل مشخص می شوند. قطر بیرونی عرض کلی یا قطر متوسط ​​توپ است. انحراف مجاز بیشترین فاصله شعاعی در یک صفحه شعاعی بین کره اطراف سطح توپ فلزی و هر نقطه از سطح توپ است . Surface Roughness بی نظمی های ایجاد شده در سطح را اندازه گیری می کند ، اما انحراف قابل توجهی نیست . تحمل قطر پایه حداکثر قطر میانگین انحراف مجاز از قطر مشخص شده است . شرکت ها طیف گسترده ای از توپهای فولادی 52100 کروم ، توپهای فولاد ضد زنگ 440C و توپهای فولاد کربنی را در اختیار شما قرار می دهد.

گلوله های سرامیکی

گلوله های سرامیکی عناصر نورد ، کروی هستند که در شیرهای توپی ، یاتاقان ها و سایر دستگاه های مکانیکی استفاده می شوند که حرکت چرخشی یا خطی را ایجاد می کنند.

آنها از مواد غیر آلی و غیر فلزی ساخته شده اند که در دماهای بالا پردازش می شوند. بسیاری از گلوله های سرامیکی قادر به رسیدن به سطح بسیار صاف تا حد بالایی از تحمل هستند . در نتیجه ضریب اصطکاک توپهای سرامیکی نسبت به توپهای متال بسیار کم است .

سنگ زنی برش ها ،خراش ها و سایر بی نظمی ها را از بین می برد. بسیاری از گلوله های سرامیکی سختی بسیار بیشتری نسبت به گلوله های فولادی دارند و قادر به کنترل دمای عملیاتی بسیار بالاتر هستند ، در نتیجه عمر طولانی تر و قابلیت اطمینان بیشتری دارند .همچنین می توانند سختی بالا ، انبساط حرارتی کم ، وزن سبک ، افزایش مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت الکتریکی را فراهم کنند. شرکت ها طیف گسترده ای از گلوله های سرامیکی نیترید سیلیکون ، توپ های سرامیکی اکسید آلومینا و توپ های سرامیکی زیرکونیا را در اختیار شما قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *